Problem z odpaleniem rozgrzanego wcześniej silnika 1.8 T

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • spog
    Classic
    • 2011
    • 2

    Problem z odpaleniem rozgrzanego wcześniej silnika 1.8 T

    imo 3 fotka od konca najczesciej byla sprawdzana
  • Łebuz
    Classic
    • 2010
    • 18
    • Octavia I combi (1U5)
    • AUM 1.8 20VT 150 KM

    #2
    Problem z odpaleniem rozgrzanego wcześniej silnika 1.8 T

    Serwus,
    jestem posiadaczem Octavki 1,8T 2004 r.
    W zeszłym roku latem pojawił się problem odpalania rozgrzanego silnika:
    Gdy silnik ma optymalną temperaturę i go zgaszę, to mam jakieś 10-15 minut żeby jechać dalej, powyżej tego czasu auto "nie odpala". Rozrusznik robi swoje, obroty sięgają 2000 obrotów i spadają - gaśnie. Elektroniczna przepustka nie reaguje w ogóle na pedał gazu.
    Jedyne wyjście, to poczekać 1,5 godziny, lub 15 min przy otwartej masce i w cieniu. Jak się schłodzi to odpala. Na wolnych obrotach (bez obciążenia biegiem) gaśnie, co dyskwalifikuje mnie z poruszania się po mieście. Zostały wymienione wszystkie czujniki, na 2 miesiące (poszukiwań feleru) odłączony gaz. Jedyne co mi pozostaje to sterownik ale znalezienie skubańca z takim samym numerem okazało sie niemożliwe.
    Czy ktoś z Was zna taki przypadek, miał już styczność z takim problemem???

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    Pozdrawiam
    Łebuz
    Człowiek człowiekowi wilkiem, a zombie zombie zombie... ;D

    Komentarz

    • mroko
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 659
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Czy pokazują się jakieś błędy?
      I jakie wymieniłeś czujniki?
      Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

      Komentarz

      • Łebuz
        Classic
        • 2010
        • 18
        • Octavia I combi (1U5)
        • AUM 1.8 20VT 150 KM

        #4
        Błędów było sporo, główne wskazywały czujnik położenia wału. Oprócz tego wymienili mi czujnik halla, czujnik temperatury. Słyszałem historię o trefnych częściach wyciąganych prosto z pudełka (wada fabryczna) i już nie jestem niczego pewien.
        Przede wszystkim nikt nie może dojść co oznaczają te objawy.
        Człowiek człowiekowi wilkiem, a zombie zombie zombie... ;D

        Komentarz

        • djczas
          RS
          • 2005
          • 9612

          #5
          Łebuz, a kupiłes nowa czy uzywana bo po 2004 nie było silnika agu

          Komentarz

          • Łebuz
            Classic
            • 2010
            • 18
            • Octavia I combi (1U5)
            • AUM 1.8 20VT 150 KM

            #6
            typy silnika nic mi nie mówiły podczas rejestracji i wcisnąłem jakikolwiek.
            Auto mam od kwietnia zesszłego roku i problem pojawił sie w czerwcu, jak tylko zrobiło się ciepło.
            Dzięki za zainteresowanie
            Człowiek człowiekowi wilkiem, a zombie zombie zombie... ;D

            Komentarz

            • b707
              L&K
              S_OCP Member
              • 2006
              • 1272

              #7
              W książce serwisowej masz naklejke i masz tam 3literowy kod silnika [engine code]... Ewentualnie w bagażniku pod wykładziną... chyba w lewym górnym rogu.
              Chyba że znasz numer silnika to wtedy 3 pierwsze znaki numeru
              pzdr
              Adam

              Komentarz

              • djczas
                RS
                • 2005
                • 9612

                #8
                to masz silnik aum
                u mnie w zimie był problem z odpalaniem na ciepło ale to wina sondy lambda oraz czujnika temperatury cieczy przelewało mi go

                Komentarz

                • Łebuz
                  Classic
                  • 2010
                  • 18
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                  #9
                  czujnik temperatury wymieniałem pod koniec września i z ochłodzeniem klimatu problem zniknął. Teraz zaczęło się na nowo, a im chłodniej na dworze tym rzadziej się to przytrafia.
                  Człowiek człowiekowi wilkiem, a zombie zombie zombie... ;D

                  Komentarz

                  • mroko
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 659
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Hmmm.
                    Warto byłoby odczytać jakie błędy pojawiają się obecnie po tych wszystkich wymianach.
                    Czy przepustnica była czyszczona albo wymieniana?
                    Mam pewne podejrzenie że to może być ona. Bo nie trzyma Ci wolnych obrotów i masz problemy z odpaleniem ciepłego silnika a wówczas silnik potrzebuje więcej powietrza, tak więc jeżeli przepustnica nie uchyla się odpowiednio to nie możesz zapalić bo silnik jest zalewany.

                    Pozdrawiam
                    Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                    Komentarz

                    • yoschua
                      Rider
                      • 2006
                      • 339

                      #11
                      Czy po nieudanej próbie uruchomienia świecą się jakieś kontrolki na desce - w szczególności 'helikopterek' ? Zakładam, że jak jest wszystko ok to się nie świecą.
                      Czy podczas próby uruchomienia migają jakieś kontrolki na desce ?
                      Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                      HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                      Komentarz

                      • Artek89
                        Classic
                        • 2010
                        • 23

                        #12
                        czy w tych silnikach też trzeba adaptować przepustnice się ją zdejmie bądź wyczyści??

                        Komentarz

                        • rkb
                          RS
                          • 2008
                          • 2152
                          • Rapid Spaceback (NH1)
                          • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                          #13
                          Artek89, koniecznie - robi sie to vagiem chociaz slyszalem tez o jakims sposobie polegajacym na manewrach kluczykiem w stacyjce
                          Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                          Komentarz

                          Pracuję...